Sessions

(Anotacions preses durant les sessions del curs, amb expressions adaptades als alumnes)
  • 1ºSessió: (11 de febrer)
          Durant la primera sessió es parla d'experiències, de projectes a Infantil i primària.
          Algunes idees que ens ha comentat la professora Antonia Trompeta:
-Des d'Infantil s'ha d'unir Ciència i Tecnològia.
-Un xiquet és un investigador.
-Fer preguntes productives:
 prendre dades, experimentar, comunicar, etc
-Preguntes:
 Com aconseguir que una llavor arribe a ser un arbre?
 Llavor que va inspirar a Leonardo da Vinci?
 Paracaigudes, helicòpter?
 Clasificació d'animals.
-Projectes la Uni: sobre vaixells, sobre artilugis per a que les llavors s'allunyen...

           Plantes:
-Fer preguntes:
 D'on ixen les plantes?
 Qué necessita una planta per a nàixer?
-Llavors: fesols, cigrons, arròs, lentilles, soia....amb cotó
-Fer prediccions: quina serà la primera...la soia?
-Idees per a veure la germinació:
 Posar en bolsetes un troç de feltre, grapar i ficar-hi les llavors (veure les imatges) i regar.
 Fer un potato.
 Canviar alguns paràmetres com: sense llum, sense aigua, etc
-Recomanacions: treballar per parelles,
  • Fotos, clic a la imatge
  • 2na Sessió: (18 de febrer)
          Observació de la germinació de les llavors plantades en la sessió anterior amb las variables:
-amb llum i sense llum, amb aigua i sense aigua, etc
-quines són les més ràpides
          Conclusions de l'observació:
-Han crescut més ràpidament les llavors que han estat sense llum, amb humitat, protegides, amb menjar, sense canvis de temperatura....igual que en el "ventre de la mare".
-L'aigua dona humitat i fa que la llavor s'òbriga.
-Dins de la llavor hi ha "aliment" per a que quan tinga aigua l'absorbisca i es faça gran.
-L'arròs, al no ser integral, no té aliment.
-Quan hi han 2 cotilèdons ja és una planta. (simil amb els pulmons d'un nadó)
-Les plantes que tenen llum ja fan la funció clorofíl·lica i estan creixent.
-Per a nàixer no es necessita llum, per a crèixer sí.
       
         . Què necessita una planta per a viure:
-llum, aigua, terra (nutrients), sals minerals....

          .Què fa la tija?:
-conduix l'aigua a les fulles (comprovar que es posen mústigues sense aigua)
-Fer les proves amb colorants
-L'api és el millor vegetal per a comprovar com arriba l'aigaua a les fulles (+-5dies)

          .Necessita llum i aire?
-experimentar amb plantetes de jolivert (propera sessió): amb terra i sense llum / amb terra i amb llum...amb aigua...
-posar una planteta dins d'una bosseta de plàstic (fins a la terra) per a veure si necessita oxígen.

         .Altres conclussions:
-Model de nutrició de les plantes: l'aire té més del que es pensava, el sucre ix només de les plantes, la planta ha de cremar per la nit, "fa menjar" quan hi ha llum i per la nit, s'alimenta.
Dia i nit està "cremant", com nosaltres.
Per a aconseguir greixos, trenca la molècula de la glucosa.

         .Germinació de  *alpiste: fer un "peret"
  • Fotos, clic a la imatge:

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada